Saturday 11 June 2011

Andre task i Hallingdal

Etter å ha sitti på ræva en hel dag på grunn av for mye vind, var det godt å komme seg opp på start igjen!

Startet noe seint i dag, mister nemlig motivasjonen av å ligge å duppe lenge rett over start.

Det viste seg å være vanskelig å komme opp, så dro til høyre etter start og prøvde veggen der, men den ga heller lite. Prøvde meg derfor enda lengre mot høyre og ut til andre sida av bolla (1) der, men her endte jeg bare opp med å sette meg fast! Dæven som det blåste!
Trodde en stund jeg hadde bæsja skikkelig på leggen da jeg ble stående å rygge 200m over toppen, men kom meg heldigvis ut igjen.

Jeg ble egentlig liggende å skru noen flistete litt hissige småbobbler her helt til starten gikk.
Rett etter at starten hadde gått klarte jeg heldigvis å få tak i no småsaker litt lenger ut, som jeg greide å bli med opp ett lite stykke, men var fortsatt forholdsvis lavt da jeg stakk. Så nå Tore Flåten med sin grønn/hvite Omega 8 ENDA lanvere og litt lenger inn i dalen!!! Pokker meg glad jeg ikke var han. Kan nevnes at han endte med å lande på ett lite jorde i hallingdalen (2).
Jeg kom lavt inn over jordet Tore landa på og fikk has på ei lita bobble her, ble med den laaaangt bakover, den drifta enormt mye! Bestemte meg rett å slett for å la det stå til, så det var landinger lenger innpå her også. Fulgte bobbla helt inn på neste etasje av åsen og stakk litt lengerbortover langs med denne kanten (3). Plutselig rappa det til! Ohey! Her var det bare å henge med!!! Det regelrett spruta til himmels!
Litt høyere opp ble bobbla litt bedre og etterhvert så tikka det jamt oppover med 5m/s!!! Ble med denne helt opp til det stoppa og la meg på skli over dalen (4) mot første turnpoint.

Det ble ett rimelig langt sklistrekk! Halvveis til neste turnpoint møtte jeg på teten, de hadde tatt første TP (TP 1) og var nå på tur tilbake mot neste TP (TP 2). Jeg klarte ikke å få taket på noe av det jeg fant på veien mot TP 1, lenticularisene var nå også godt etablert på himmelen. Ble nok litt psyka ut av akkurat dette, selvom lufta kjentes fin ut (om enn litt mye vind og motvindsstamping).
Kom meg da etterhvert bort på TP1 og fikk tak i ei driftebobble her som jeg ble med litt opp og mest inn på åsen. Trodde nå jeg hadde driti meg ut ved å bli med for langt inn. Det ble noen spennende minutter med stamping i kompresjon før jeg kom meg ut til åskammen igjen.
Det ble nå mye flying med krabbevinkel og litt humping i noen knøttsmå bobbler som kom susende oppover lia.
Jeg kom meg endelig opp over toppen (5) rett før TP2 og her slapp det en fin bobble. ble med denne opp helt til den plutselig forsvant!!! "Jaja, så får man skli da" tenkte jeg, og la på gli mot TP 2.

Det sank noe helt vanvittig midt over dalen her og jeg kom inn veldig lavt på åsen. Så Jan Richard ligge å skru over en kolle rett foran meg, så prøvde meg dit. Men det var ikke snakk om, 2-3 i synk og kraftig motvind satte en effektiv stopper for den planen...
Jeg fikk nå øye på en hel gjeng som hadde landa på ett jorde under meg (L), jeg prøvde meg tilbake medvinds og endte med å lande der jeg også. Alltid koselig å lande med andre folk.

Fant nå ut at jeg hadde vært 100-200m unna å ta TP 2... Hadde nok klatra en del på listene hadde jeg gjort det! Jaja, sånn kan det gå.

No comments :

Post a Comment